Patat oorlog, burgeroorlog en waterpistolen. - Reisverslag uit Pattaya, Thailand van Wim Rooij - WaarBenJij.nu Patat oorlog, burgeroorlog en waterpistolen. - Reisverslag uit Pattaya, Thailand van Wim Rooij - WaarBenJij.nu

Patat oorlog, burgeroorlog en waterpistolen.

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Wim

17 April 2009 | Thailand, Pattaya

Sur-realistisch. Dat is het woord dat de gebeurtenissen van de afgelopen dagen het best beschrijft.

Liggend op mijn sunbed aan de rand van het zwembad in een resort ten zuiden van Hua Hin in Thailand genoot ik van mijn SongKran vakantie, terwijl elders in Thailand een semi-burgeroorlog aan de gang was.

Mijn Farang collega’s waren allen in NL op vakantie, ik zou dit keer de supervisie van de fabriek tijdens de vakantie waarnemen. Een makkie. Nou niet dus. Thaise telecom is zeker niet armer geworden van mijn gesprekken met mijn baas in de USA en de divisie in NL. Gelukkig is de situatie nu weer stabiel. Note Thai Telecom is van Taksin; ja die man die de poging tot “vreedzame” revolutie vanuit Dubai leidde. Tja...

De “gewone” thai, Khun Modaal” is extremely “pissed off” by this. Zelden heb ik Thai zo duidelijk een mening over politiek horen geven. Bij het inpakken van mijn koffer had ik 2 rode ren-shirts in mijn koffer gedaan. Ik heb ze maar lekker in de koffer gelaten. Safety first...

Tussen het bellen door heb ik genoten van mijn vakantie in “eigen land”. Prachtige steden (paleis, tempels), schitterende natuur en natuurlijk veel gegooid met water (SongKran is het waterfeest, dus gooien maar). Met Name Sam Roi Yot National Park, Hua Hin en Phetchaburi kan je op je “Thailand must see list” zetten. Schittered en relatief onbekend bij de tourist.

Onderweg een nieuwe gadget ontdekt. Crocodile car protection systems. Zeer effectief..... met name tegen de zeer bijgelovige Thai.

Het is wel vreemd om alleen op vakantie te zijn. Met name het avondeten is extreem saai.

Elke morgen was ik om half zes op het strand; niets is mooier om bij zonsopgang te sporten. New York marathon here I come. Thuis doe ik dit ook. Om de dag ren ik, of trek ik baantjes in mijn zwembad. Veel later kan ook niet, want om 7.00 am is het reeds 35C.

Begin april had PURAC een feest voor de buurt georganiseerd. Bijzonder.... zeer bijzonder. Het programma van zo’n dag is zeer simpel. Karaoke, stoelendans en zaklopen. Nee, er is niets mis met je ogen. Thai doen ook aan wat ik tot voor kort omschreef als OER HOLLANDSE spelletjes.

Mijn run omvatte de volgende elementen: zak-lopen, vinden/opeten van een rauw ei in een kom gevuld met meel (nee naturrlijk mag je je handen niet gebruiken), daarna een banaan naar binnen gepropt en een halve litter cola erachter aan geflushed, buurppp. Helaas net niet gewonnen. Aansluitend was er nog een goochelaar die konijnen en duiven uit tevoorschijn toverde, of beter trachtte te toveren. Hilaruisch. Het leek wel een live flashback naar Toon Hermans, met zijn onovertroffen act “toif is tot”.

Vcor de trouwe lezers heb ik nog wat foto’s van het Son Kran festival bij PURAC Thailand togevoegd; herkennen jullie mijn blauwe shirt nog.

Nu ga ik lekker boerenkool met UNOX worst eten. Heb ik bij mijn flits bezoek begin april uit NL meegenomen. Dit bezoek was een waar culinair festijn: patatje oorlog, kroket, frikandel speciaal.


  • 17 April 2009 - 14:31

    Moh:

    Jasas Joop, happy happy! Het Son Kran is ook een must.....Gabber en ik vonden dat een van de betere feestjes...Bikkel dat je alles onder controle houd in en rond de fabriek. wij hebben met Pasen Annie nog aangemoedigd toen zij aan het lopen was. tot snel!!!

  • 17 April 2009 - 19:59

    Els:

    leuk idee voor wouters en brams kinderfeestje; zaklopen, meel-ei eten, banaan proppen en cola slokken..... jakkie. ziet er niet aantrekkelijk uit!
    succes verder met fabriek en maraton!

  • 20 April 2009 - 07:12

    Achie:

    Gatver mee met rauw ei! Schijnt wel goed te zijn als je een kater hebt...! Maar ja dan is zaklopen weer minder prettig! Het is hier nu ook weer mooi weer, maar geen 35-40 graden gelukkig! De reis naar Thailand is ook alweer geboekt, nog een paar weken en we komen weer!! Take care! (we moeten vandaag naar WAM)!!

  • 05 Juni 2009 - 18:02

    A3&H:

    Ook dit bericht nu pas gelezen.
    Hoop er geen meer te missen nu ik mijn e-mailadres weer heb opgegeven.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Pattaya

PURAC Quinten

Recente Reisverslagen:

12 September 2009

Weer Thuis

15 Augustus 2009

I like your driver...?!

09 Augustus 2009

Nongprue MINI marathon

09 Augustus 2009

Laatste loodjes

09 Augustus 2009

Ni Hao
Wim

Actief sinds 20 Juni 2006
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 43775

Voorgaande reizen:

26 Oktober 2009 - 02 November 2009

New York Marathon

01 Januari 2005 - 01 September 2009

PURAC Quinten

Landen bezocht: