Weer Thuis - Reisverslag uit Pattaya, Thailand van Wim Rooij - WaarBenJij.nu Weer Thuis - Reisverslag uit Pattaya, Thailand van Wim Rooij - WaarBenJij.nu

Weer Thuis

Door: wim de rooij

Blijf op de hoogte en volg Wim

12 September 2009 | Thailand, Pattaya

Ik ben weer terug in Nederland. Ik zit nu in de tuin, genietend van de Nederlandse nazomer.

De laatste weken in Thailand was ik druk met verhuizen. Welke spullen gaan naar Nederland ?, welke spullen gaan per container ?, welke spullen nemen we zelf mee ?, welke spullen verkopen we ?, welke spullen doneren we aan plaatselijke wat/scholen/ personeel etc ?. Daarnaast zijn er veel officiële documenten die je moet regelen. Een voorbeeld. Buddha beelden mag je niet zomaar uitvoeren. Nee, nee. De beelden worden gecheckt door het departement van archeologie. Ik heb kilo’s papier en veel foto’s moeten inleveren. Uiteindelijk kreeg ik de uitnodiging voor de keuring van mijn beelden. Mijn argumentatie dat de beelden wilde meenemen ter versterking van “my good memories of Thailand; and Buddhism in particular” werden geaccepteerd. Mijn beelden werden voorzien van een loodje, waarvan het nummer correspondeert met vele documenten voorzien van nog meer stempels.

Meike was speciaal voor het afscheid naar Thailand gekomen. In vier dagen heen en weer. Vrijdag 21 augustus was de grote dag. Om vier uur verzamelen op het strand voor een “soccer-match” en “ funny-games”. Aansluitend een buffet en het feest. Het feest werd gegeven in de tuin van PURIMAS-beach resort. Een schitterende entourage: palmbomen, tafeltjes, podium met band, uitzicht op zee. Dit zijn momenten om nooit te vergeten. Vrijwel het voltallige personeel van PURAC-Thailand was aanwezig. De avond rolde van hoogtepunt naar hoogtepunt. Indrukwekkende speech van mijn baas, act van het MT (gestoken in Thai kostuum trakteerden zij mij op een lokale vissersdans) gevolgd door …etc etc. Na afloop keerden wij overladen met cadeaus huiswaarts.

Maandag 24 oktober om 6 uur ’s morgens kwamen wij aan in NL. In plaats van de geplande week vrij, moest ik helaas vol aan de bak: “PURAC board meeting”. Naast het vergaderen was er gelukkig voldoende tijd om mijn nieuwe collega’s echt te leren kennen (zie paintball foto).

Een uitdagende periode in ons leven is afgesloten. Wij hebben ervan genoten. De cirkel is rond….op naar nieuw avonturen (maar dan wel in NL).


  • 12 September 2009 - 15:46

    Els En Mannen:

    Fijn dat je weer in Nederland bent. Het was een geweldig logboek! Ga je je Nederlandse avonturen bijhouden voor je Thaise contacten? Tips; vuurwerk met oud en nieuw, carnaval, koekje bij de koffie, koninginnendag, boerenkool etc etc

  • 13 September 2009 - 09:16

    Achie:

    Fijn dat je terug bent, maar wel een beetje jammer van ons mooie vakantieadresje! Zag er overigens uit als een leuk afscheidsfeestje.... welkom terug!!

  • 13 September 2009 - 15:50

    A3&H:

    Heel fijn dat je weer in NL. bent! We hebben genoten van je logboek met verhalen en foto's en met dit laatste verslag sluit je de Thaise tijd af.
    We hebben je vandaag samen met Meike, Els en de mannen gezien en gesproken!
    Veel succes in Gorkum.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Pattaya

PURAC Quinten

Recente Reisverslagen:

12 September 2009

Weer Thuis

15 Augustus 2009

I like your driver...?!

09 Augustus 2009

Nongprue MINI marathon

09 Augustus 2009

Laatste loodjes

09 Augustus 2009

Ni Hao
Wim

Actief sinds 20 Juni 2006
Verslag gelezen: 363
Totaal aantal bezoekers 43710

Voorgaande reizen:

26 Oktober 2009 - 02 November 2009

New York Marathon

01 Januari 2005 - 01 September 2009

PURAC Quinten

Landen bezocht: