Tasje - Reisverslag uit Pattaya, Thailand van Wim Rooij - WaarBenJij.nu Tasje - Reisverslag uit Pattaya, Thailand van Wim Rooij - WaarBenJij.nu

Tasje

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Wim

18 Februari 2009 | Thailand, Pattaya

Afgelopen donderdag kreeg ik wat last van hoestbuien. Na een week aanklooien met huis tuin en keuken middelen was ik het helemaal zat.

Vanmiddag besloten naar het ziekenhuis te gaan. Schrik niet. Je hebt hier geen huisarts, dus ga je meteen naar het ziekenhuis.

Voordat je de dokter bezoekt worden eerst de klachten opgenomen (met handen en voeten in mijn beste thais uitgelegd dat ik keelpijn had en erg moest hoesten). Aansluitend worden door een zuster wat medische parameters gechecked. Dit maal: werd mijn temperatuur genomen, mijn gewicht, mijn bloeddruk en mijn ....schoenmaat. Ik hoop ooit nog eens te begrijpen wat mijn schoenmaat met mijn hoetsen te maken heeft. Heel bijzonder.

Vervolgens werd ik voorgeleid bij de dokter. Na een kort en vakkundig consult keerde ik na een uur beladen met pillen weer huiswaarts.

Ik heb 5 medicamenten voorgeschreven gekregen, het is altijd weer bijzonder hoeveel je meekrijgt. Een ding staat vast het is altijd erg veel. Wij Nederlanders moeten hier altijd om lachen.

De medicijnen worden in een luxe tafeltas aangeleverd. Naar goed thais gebruik zet je dit op je bureau.. Dit tasje is een van de krachtigste status symbolen in Thailand. Kijk ik kan het betalen. Tja...

  • 18 Februari 2009 - 11:39

    A3&H:

    Hoop dat het werkt...
    Wat een status zo'n tasje.Kan je het verhandelen zonder inhoud?
    BETERSCHAP

  • 18 Februari 2009 - 11:42

    Gabber:

    Beterschap! Werkt het ook?
    Groeten

  • 18 Februari 2009 - 12:06

    Johan:

    Met zo'n lading moet je je sneller beter voelen zal het motto wel zijn? Gelukkig staan er nog 'gewone letters op'!
    Groeten, JB

  • 18 Februari 2009 - 12:59

    Achie:

    Vet brut zo'n goodie bag!! Wij kregen er ook eentje in de trein.... met chocola!!
    Alvast veel plezier gewenst met Annie!!
    Laterrr!

  • 18 Februari 2009 - 13:16

    Poeke:

    Wij moeten het doen met een paracetamol en een hoestdrankje en zonder een mooi tasje.
    Ik hoop dat de combinatie van alle middelen helpt.
    Groeten.

  • 19 Februari 2009 - 07:59

    Els En De Mannen:

    Kijk zo'n voetmaat kan essentieel zijn: misschien leef je op te grote voet wat een verklaring van een kuchje kan zijn...... (haha) Beterschap!

  • 20 Februari 2009 - 07:55

    Jan Schipper:

    Geen griepprik gehaald afgelopen seizoen?? Beterschap Wim. Groet Jan

  • 24 Februari 2009 - 11:09

    Moh:

    Ha Joop,
    Misschien een idee voor ons ziekenhuis......Ik ben vanmorgen naar de tandenfee geweest en het gaat voorlopig de goede kant op, geen verloren kiezen meer...en dat zonder medicijnen...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Pattaya

PURAC Quinten

Recente Reisverslagen:

12 September 2009

Weer Thuis

15 Augustus 2009

I like your driver...?!

09 Augustus 2009

Nongprue MINI marathon

09 Augustus 2009

Laatste loodjes

09 Augustus 2009

Ni Hao
Wim

Actief sinds 20 Juni 2006
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 43782

Voorgaande reizen:

26 Oktober 2009 - 02 November 2009

New York Marathon

01 Januari 2005 - 01 September 2009

PURAC Quinten

Landen bezocht: