Winter in Thailand, ...BRRRRR...???!!! - Reisverslag uit Pattaya, Thailand van Wim Rooij - WaarBenJij.nu Winter in Thailand, ...BRRRRR...???!!! - Reisverslag uit Pattaya, Thailand van Wim Rooij - WaarBenJij.nu

Winter in Thailand, ...BRRRRR...???!!!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Wim

07 Februari 2009 | Thailand, Pattaya

Het is winter. Ik slaap sinds maanden weer onder een deken (’s nachts koelt het af tot 20 C). Overdag is het te koud om te zwemmen (max 25C). Kortom het is afzien...?

Om dit wintergeweld te overleven doen de Thai mutsen op en handschoenen aan. Dit is geen grapje. Het weeroverzicht (zie foto) spreekt voor zich. De Nederlandse TV laat echte winterse taferelen zien. Best wel een beetje jaloers. ’s Avonds ter compensatie boerenkool met worst gegeten, .. wel aan de rand van het zwembad in mijn korte broek. Tja thaise winters zijn different.

Twee weken geleden werd ik door mijn shiftmanagers uitgedaagd om te gaan golfen. Een crisis situatie. Deze jongens spelen 2 a 3 keer per week golf. Voor mij zijn ze de thaise tiger woods. Ik daarentegen ben van het nederlandse boerenklompen golf. Om mijn zelf vertrouwen wat op te vijzelen ben ik afgelopen weekend 3 keer naar de driving range gegaan. Een goed idee, want ik was duidelijk out of shape, to say the least. Met een flinke deuk in mijn zelfvertrouwen moest ik afgelopen dinsdag aan de bak. Maar zoals vaker: de redding is nabij als de nood het hoogst is. Het ging super.

PURAC doet veel om een goede relatie met de bewoners in de dorpen in de naaste omgeving op de te bouwen. Deze week was ik uitgenodigd ter gelegenheid van het Chinese Nieuwjaar. (in Thailand vieren we 3 keer nieuwjaar: westers in december, Chinees in januari/februari en Thais in april). Daar zat ik als enige westerling temidden van ongeveer 500 dorpsbewoners. Als eregast zat ik in het midden aan een grote tafel. De speakers van het podium toeterden in mijn oren. De zangeresjes en de danseresjes dartelden in mijn blikveld. Aan tafel zaten naast mijn 2 vertalers, de county celebreties. De dokter, de eigenaar van het radiostation, de directeur van de krant, de headman (vrij vertaald het stamhoofd), stam-oudste (1 tand in de bek), stam-oma (tandloos), etc... Kortom een bont gezelschap. Geen van allen sprak engels. Ik zag er een beetje tegenop. Maar ik heb nog nooit zoveel lol gehad. Met handen en voeten (aangevuld met je vertalers) kan je een hoop zeggen.

Het leven in zo’n dorp is arm. Maar dan ook echt arm. De mensen leven in golfplaten huisjes. Niets luxe. Op zulke momenten realiseer je je weer eens hoe goed wij het in het westen toch hebben.

Ik heb zo’n beetje met elke dorpsbewoner op de foto gestaan, Big Boss met tandloze oma, BIG boss met “enzoverder”. De headman stond erop dat ik de openingsdans met zijn dochter zou doen. Velen van jullie zijn op de hoogte van mijn unieke dans kwaliteiten. Mijn thaise vrienden nu dus ook. De dochter was erg gecharmeerd van dit alles. You very handsome, you want to marry me...!!! Tja, kuifje in Azie is er niets bij. Beleefd doch duidelijk dit huwelijks aanbod weten af te slaan.

  • 07 Februari 2009 - 07:44

    A3&H:

    Wat een verhalen!
    Leuk om zo op de hoogte te blijven van de farang in Rayon.

  • 07 Februari 2009 - 09:08

    Betsy En Poeke:

    Zitten in de regen te genieten van jouw verhalen.Er is een goede verslaggever aan je verloren gegaan.
    We lezen met veel plezier jouw verhalen en zien het echt voor ons.
    We nemen aan dat je de golfregels inmiddels kent.
    Welke kleur hebben de paaltjes bij een laterale waterehindernis?

  • 07 Februari 2009 - 09:09

    Betsy En Poeke:

    O ja uiteraard de groeten.

  • 07 Februari 2009 - 14:14

    Jan Vernhout:

    leuk, wim!

  • 07 Februari 2009 - 18:10

    Johan:

    Als je de kou mist... ga je volgende week mee skien? We hebben een huisje gehuurd en hebben nog een kamer over. -20 lijkt op 20 - geen probleem dus :)

  • 08 Februari 2009 - 18:19

    Els En Mannen:

    goed verhaal weer! Groeten uit steeds lente-achtiger nederland; het is al tot 6 uur licht en er fluiten al weer wat vogeltjes!!! (Nb eens kijken of onze burgemeester een leuke zoon heeft voor een avondje swingen.....)

  • 16 Februari 2009 - 10:38

    Achmed De Skier!:

    Hi Jopie! Wij zijn net weer terug van een weekje echte kou! Heeeel veel sneeuw gehad en weinig zon. Wel allemaal heel erg lekker geskied! Volgend jaar kan je ook weer mee!!
    Laterrrr

  • 16 Februari 2009 - 11:18

    Mo De Skier:

    net terug (gelukkig allemaal nog helemaal heel, al miste gabber soms de piste....) van heeeeel veeel sneeuw, kan ik me alweer langzaam gaan verheugen op de Thaise kou! We zullen de ski-hoses maar hier laten. Leuk om het allemaal weer te lezen en de foto's te zien...jopie de danser, jopie de golfer....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Pattaya

PURAC Quinten

Recente Reisverslagen:

12 September 2009

Weer Thuis

15 Augustus 2009

I like your driver...?!

09 Augustus 2009

Nongprue MINI marathon

09 Augustus 2009

Laatste loodjes

09 Augustus 2009

Ni Hao
Wim

Actief sinds 20 Juni 2006
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 43778

Voorgaande reizen:

26 Oktober 2009 - 02 November 2009

New York Marathon

01 Januari 2005 - 01 September 2009

PURAC Quinten

Landen bezocht: