Sawadeeh pi mai 2009 - Reisverslag uit Pattaya, Thailand van Wim Rooij - WaarBenJij.nu Sawadeeh pi mai 2009 - Reisverslag uit Pattaya, Thailand van Wim Rooij - WaarBenJij.nu

Sawadeeh pi mai 2009

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Wim

18 Januari 2009 | Thailand, Pattaya

Sa wadeh pi mai (Happy New Year).

De start van het nieuwe jaar hebben wij uitbundig gevierd met een nieuwjaars duik in ons zwembad. Dat is net zo nat als de nieuwjaarsduik in bijvoorbeeld Scheveningen, maar net effe anders qua temperatuur. Erg leuk om samen met Meike, m'n ouders, Els en Hugo een nieuwjaarsplons te maken.

Nieuwjaarsdag gezamelijk naar het vliegveld gereden. Bij de gate afscheid genomen (erg grappig ipv voor de douane, nu afscheid achter de douane). Mijn familie ging terug naar NL; Meike en ik naar Singapore (vakantie).

Singapore is en blijft een gave stad. Het is de ultieme mix van Oost en West. Zoals in elke wereld-stad is er erg veel te zien en te doen. 's avonds zijn we naar "Songs of the Sea" geweest. Samen met duizenden andere bezoekers genoten van een indrukwekkende "Music and Sound" show; de acteurs speelden samen met "fantasie-figuren" die mbv Lasers op enorme water schermen werden geprojecteerd. Een ander hoogtepunt was het bezoek aan de battle-box. In deze enorme bunker coordineerden de Engelsen hun verdediging van Singapore tegen de Japanners in WOII. Helaas werden ze door de enorme Japanse overmacht verslagen, waarna de weg naar Malesie en Indonesie voor de Japanners open lag. In de bunker worden de key-scenes door poppen nagespeeld. Met name de commando-ruimte (zie foto) was erg indrukwekkend. Nooit gerealiseerd dat de communicatie en de informatie voorziening zo beperkt was.

Het resort in Ko Raya was de volgende halte. Dit resort was subliem. Wat een luxe. Met een limousine van het vliegveld in Phuket opgehaald (toch leuk om eens mee te maken, je voelt je echt een celebrity). Met de speedboot naar het eiland gevaren. De kamers waren ...waauw. Hoe leg je dit uit. Wat voorbeelden: de shampoo/bodylotion was geparfumeerd met onze lievelings-geur (hadden we moeten aageven bij het inchecken), bij aankomst kregen we een ipod uitgereikt; goed om te relaxen bij de pool. De pool, de restaurants het was allemaal first klas.

In het resort kwam ook ook nog eenongewenste bezoeker tegen (zie foto)

Als actief element hadden we een kano tocht bij de Jamesbond eileanden (Man met de Golden Gun) geboekt. Schitterend, prachtig karst landschap. Nu ja actief......we werden door een prive gids rond gepeddeld. Er was zelfs geen peddel voor ons aan boord.

Nu ja, er is altijd baas boven baas. In januari hadden wij bezoek van een van onze aandeelhouders. Euro Multi-miljardair. Zijn vrouw (ook aanwezig) is een holywood filmster. Een voorbeeld: Zij had in elke wereldplaats een eigen gele sportwagen staan. Tja, dat is pas different.

Op het werk gaat alles prima. Ook PURAC is geraakt door de barre economische tijden. Wij draaien nu op halve kracht. Eigenlijk is dat best prettig. Het afgelopen jaar was best stretching, deze relatief rustige tijd geeft ons team de kans om wat gaten dicht te lopen.

• 18 Januari 2009 - 08:21

Poeke:

Jullie beleven meer in een maand dan veel anderen in een jaar.Heel goed om Thailand en omgeving op deze manier te beleven.
    Groeten,ook van Betsy,Poeke

• 18 Januari 2009 - 08:27

A3&H:

Heerlijk was de Nieuwjaarsduik: om nooit te vergeten!De battle-box is indrukwekkend zeker na ons bezoek aan de bridge over de River Kwai.Deze zou niet aangelegd zijn als een misverstand in de genoemde naam van de vallei niet gemaakt was.Tja.... die communicatiemiddelen...
    Het Resort Koh Raya is weer een wat anders en dan het kanoën in die prachtige natuur!Heerlijk samen genieten!

• 18 Januari 2009 - 12:21

Hugo Els En Kids:

We zijn nog steeds aan het nagenieten van de vakantie!! jullie foto's nodigen uit om volgend jaar de winter wederom te doorbreken met een ver oord.... groeten!! (we zijn net terug uit het binnen zwembad.... tja!)

• 18 Januari 2009 - 16:50

Annie, Achie, Moh En:

jammer dat we de nieuwjaarsduik over moesten slaan maar ja je kunt niet alles...we zitten nu lekker aan de taart, gebakken met de nieuwe kitchen aid! jammie...