Bangkok Post - Reisverslag uit Pattaya, Thailand van Wim Rooij - WaarBenJij.nu Bangkok Post - Reisverslag uit Pattaya, Thailand van Wim Rooij - WaarBenJij.nu

Bangkok Post

Door: wim de rooij

Blijf op de hoogte en volg Wim

20 Juni 2009 | Thailand, Pattaya

In Thailand besta je pas echt als je in de Bangkok Post hebt gestaan (literatuur kenners onder ons herkennen deze vewijziging naar de NRC in NL)

Dat is dan bij deze gelukt. Ik besta…..!

Om drie uur s nachts ging de wekker. Snel nog een banaan en ISO-star naar binnen gewerkt. Gelukkig kon ik in de auto nog twee uur slapen. Om vijf uur s nachts werd ik door mijn chauffuer in het centrum van Bangkok bij de start afgezet. Deze service bij mijn sport activiteiten smaakt naar meer, maar zal ik bij mijn terugkeer in Nederland waarschijnlijk ontberen. Gauw nog even mijn start nummer ophalen. Tja snel, naar goed thais gebruik was de inschrijving zeer chaotisch georganiseerd. Gelukkig bracht mijn witte neus (farang heeft altijd gelijk) uitkomst.

Om zes uur werden we weg-geschoten voor de Bangkok Post mini marathon. Een klein uur later kwam ik over de finish. Super gelopen. Het was wel al erg warm; net iets onder de 30 graden. Ja zo vroeg al. De driver was super trots op mijn sport activiteiten. De volgende dag stond hij met de start foto van de Bangkok Post op de stoep.

Afgelopen woensdag had PURAC een speciale bijlage (PURAC business katern) in de Bangkok Post om te vieren dat we GMP, ISO en HACCP certified zijn. Een belangrijk moment dat we samen met onze leveranciers/klanten hebben gevierd door deze bijlage uit te brengen. Deze week kreeg ik een mail van een ex-Unilever collega. Jaren niet gesproken. Hij had mij in de Bangkok Post herkend. Hij woont/werkt nu in Thailand voor Unilever. Binnenkort gaan we samen een biertje doen.

Voelt best goed om echt te bestaan.....

• 20 Juni 2009 - 05:38

Poeke:

Een hele prestatie,zowel het lopen als het in de krant verschijnen.Ik sta,met Meike als chauffeur,op het punt om te vertrekken naar Frankrijk voor onze fietsvakantie.
    Groeten,Poeke

• 20 Juni 2009 - 09:23

Jan Vernhout:

Goed Wim, straks blijf je nog in Thailand!

• 20 Juni 2009 - 22:56

Johan:

Je moest die marathon rennen om in de krant te komen met PURAC? ;)
    Groeten J&D!

• 21 Juni 2009 - 17:42

Els En Hugo:

Leuk Wim. Zjn er nog meer zaken die je wil / moet doen in Thailand voor vertrek? Een slang vangen of iets dergelijks?

• 22 Juni 2009 - 19:58

A3&H:

Hoeveel km. is een mini-marathon?
    Is dat een kwart?
    Prima prestatie...
    Dus je staat in verschillende tenues in de Bangkok Post: één als sportman en één met het management team. Ook een mooie foto met "lengte-opstelling" Wil je een ex. van de Bangkok Post voor ons bewaren?