Macau en Hong Kong - Reisverslag uit Pattaya, Thailand van Wim Rooij - WaarBenJij.nu Macau en Hong Kong - Reisverslag uit Pattaya, Thailand van Wim Rooij - WaarBenJij.nu

Macau en Hong Kong

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Wim

05 November 2008 | Thailand, Pattaya

Afgelopen week ben ik met Meike op vakantie geweest in Macau en Hongkong.

Een fantische reis. Macau is een oud portugese kolonie. Het is een mix tussen een moderne wereldstad (skycrapers etc) met de europese sfeer (oude huizen, oude pleinen). Macau bestaat uit drie kleine eilanden die door grote bruggen met elkaar verbonden zijn. Het vliegveld is in zee gebouwd. Macau is het Las Vegas van Azie. Wij hebben dat links laten liggen en genoten van de oude portugese sfeer, het portugese eten en de prachtige chinese tempels.

Met de draagvleugel boot naar Hong Kong gevaren. De boot terminal is net een vliegveld. De boten vliegen af en aan. Erg indrukwekkend.

In Hongkong aangekomen met de taxi naar het hotel. De taxi chauffeur sprak geen woord engels. Meike heeft toen met de radio via de centrale aan de chauffeur uitgelegd welk hotel we hadden geboekt. Hello, breakie, “harbour view hotel”, roger.

Hong Kong is een fantastische stad. Prachtige skyline, hyper moderne skycrapers in het business district, oneindige grote china town. In china town kan je van alles kopen: gedroogde haaie vingen, slangen, ....We zijn ook nog een dagje met de dubbeldekker naar een plaats buiten Hong Kong geweest. Nooit geweten dat Hong Kong zo groot is. Prachtig landschap. Een paar keer met de ferry tussen Hong Kong eiland en het vaste land gevaren, gewoon omdat het zo’n leuk bootje is. Mooiste en leukste van Hong Kong is toch de skyline, de lasershow was echt groots.

Meike en ik zijn door ons lange verblijf in Asie nu ook sterren geworden in de oosterse foto poses, misschien iets voor jullie in Europa.

Op de terug reis kreeg ik last van mijn oren. Geen pretje om in een vliegtuig te zitten met een doorgebroken trommelvlies. De dag naar aankomst maar naar het ziekenhuis gegaan. De dokter was blij om me weer te zien, met een boodschappen tas aan medicijnen weer rnaar huis (ze doen hier zeker niet zuinig met het verstrekken van antibiotica...).

• 05 November 2008 - 14:16

Gabber:

Weer de eerste?
    Ik ga nu lezen!

• 05 November 2008 - 14:23

Achmed:

Shit! Gabber weer eerder!

• 05 November 2008 - 14:49

A3&H:

Mooie illustratie van je telefonisch verslag.
    Wat een schitterende skyline en laser show.

• 05 November 2008 - 21:00

Henk:

Hoi,

da's een grote vakantie daar in thailand, wordt er nog wel een beetje gewerkt nu de target is gehaald? trouwens inderdaad een prachtige skyline daar in hongkong, maar die van Koh Samet heeft zeker ook zijn charmes

cu henk

• 06 November 2008 - 04:17

Johan & Dierdre:

Weer een mooi verhaal en leuke foto's! Die skyline is erg cool!

• 06 November 2008 - 14:47

Moh:

ziet er ook super uit! Wat zien jullie toch super veel

• 06 November 2008 - 21:24

Els En Mannen:

asian photo pose wordt geoefend! geen zorgen...

• 10 November 2008 - 16:24

Poeke:

Mooie aanvulling op de verslagen van Meike.Schitterende foto's.
    Ik hoop dat het weer goed gaat met jouw oren.